20:26 | چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
«پلی اتیلن سبک صادراتی» درآمدزا ترین محصول "شکبیر"

1400/05/31 14:00

چه خبر از نمادهای بورسی:

«پلی اتیلن سبک صادراتی» درآمدزا ترین محصول "شکبیر"

پتروشیمی امیر کبیر با رشد مناسب درآمد نسبت به سال گذشته مواجه بوده و در ۳ ماه گذشته نیز با رشد روند صعودی مواجه بوده است.

به گزارش نماد برتر، پتروشیمی امیرکبیر در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به تیرماه سال جاری مجموع درآمد‌های عملیاتی خود را که متشکل از ۲ بخش بازار داخلی و صادراتی بوده بالغ‌بر ۲۱ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال ارائه کرده است.


پتروشیمی امیرکبیر از ابتدای سال مالی تا انتهای تیرماه نیز درآمد‌های شناسایی‌شده را برابر با ۷۸ هزار و ۵۵ میلیارد ریال اعلام کرده، همچنین "شکبیر" سرمایه ثبت‌شده خود را به میزان ۳ هزار ۶۰۰ میلیارد ریال گزارش کرده است.


بر پایه این گزارش، میزان درآمد‌هایی که "شکبیر" در تیرماه از خود بر جای گذاشته نسبت به ماه گذشته ۱۱ درصد افزایش درآمد را تجربه کرده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۱۵۴ درصد رشد را شاهد بوده، همچنین میزان درآمدی که "شکبیر" از ابتدای سال مالی تا انتهای تیرماه ثبت کرده نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۷۸ درصدی روبه‌رو بوده است.


بیشترین میزان درامدی که پتروشیمی امیرکبیر به دست آورده از فروش محصولات در بازار خارجی با ۱۲.۰۶۲ میلیارد ریال بوده و بیشترین سهم درآمد حاصل‌شده را «پلی اتیلن سبک صادراتی» با ۸ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال به خود اختصاص داده است.


همانطور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید، پتروشیمی امیر کبیر با رشد مناسب درآمد نسبت به سال گذشته مواجه بوده و در ۳ ماه گذشته نیز با رشد روند صعودی مواجه بوده است.


مجموع فروش محصولات تولیدی پتروشیمی امیرکبیر در تیرماه برابر با ۹۹.۹۲۲ تن بوده که بیشترین سهم فروش محصولات را در بخش فروش صادراتی با ۵۰.۵۸۱ تن مشاهده شده، همچنین بیشترین میزان فروش محصول در بخش صادراتی را «پلی تیلن سبک صادراتی» با ۳۳.۸۰۴ تن در اختیار داشته است.